Graag correcte actuele pasfoto op de spelerspas
Graag correcte actuele pasfoto op de spelerspas

Ieder lid van de KNVB van Onder JO13 en ouder is verplicht een geldige spelerspas te hebben. De digitale spelerspas is onderdeel van de wedstrijdzaken app. Zodra een speler op het wedstrijdformulier is gezet, wordt de digitale pas zichtbaar voor de scheidsrechter.

Als de scheidsrechter zo’n spelerspas controleert, zal de speler in te veel gevallen niet duidelijk herkend worden. Helaas zien we nu weer allerlei grappige of onduidelijke foto’s voorbij komen waarop het lid niet herkenbaar (genoeg) is. In dat geval kan de scheidsrechter besluiten dat de speler niet mag deelnemen aan de wedstrijd.

Op zo’n moment is de speler of speelster alleen gered als de identiteit ter plaatse gecontroleerd kan worden door middel van paspoort of ID-bewijs.

De spelers/ouders/teammanagers/trainers/coaches kunnen tot uiterlijk 31 oktober as. een goed gelijkende foto (formaat pasfoto) toevoegen of wijzigen via de KNVB voetbal.nl app of de Wedstrijdzaken app.

Zie ook: Zorg uiterlijk 31 oktober voor een actuele pasfoto op je spelerspas