Jaarvergadering VV Reutum met verkiezing sportman-clubman van het het seizoen 2023-2024

Woensdag 17 juli stond de jaarvergadering van de VV Reutum geagendeerd. Nadat voorzitter Frank Droste iedereen welkom had geheten stond hij als eerste stil bij het overlijden van Fons Hesselink. Fons is 18 jaar voorzitter geweest van VV Reutum en daarom was hij ook erelid van de vereniging. Daarnaast was Fons een fanatiek supporter van Reutum 1. Met veel respect en waardering, voor alles wat Fons voor de voetbalvereniging heeft betekend, wordt hij herinnerd.

Vervolgens blikte Frank terug op de aangelegde parkeerplaats en nieuwe fietsenstalling. Het bestuur is erg trots op het eindresultaat. Het maakt het aanzien van De Kottenbrei tot een strak en prachtig plaatje. Alle leden, vrijwilligers en lokale ondernemers werden nogmaals bedankt voor hun medewerking.

Ook stond Frank stil bij het contract dat met de gemeente is gesloten over het inzamelen van oud papier en het afscheid van trainer Peter Bokma, na een dienstverband van vijf jaar.

Tenslotte werd Rob, die is gestopt als lid van het bestuur en de technische commissie, bedankt voor zijn inzet voor de VV Reutum. Met als gevolg dat er nog een vacature openstaat.

Afgelopen jaren is er veel geïnvesteerd op De Kottenbrei zoals ledverlichting, zonnepanelen, elektrische boilers, een nieuwe keuken, de parkeerplaats en fietsenstalling. Grote uitgaven maar financieel is VV Reutum nog steeds een gezonde vereniging. Even iets rustiger aan doen zou wel goed zijn voor de financiële reserves.

Penningmeester Joost Blokhuis ging nader op de cijfers in. Het jaar 2023-2024 laat een gering negatief saldo zien, voornamelijk veroorzaakt door flinke afschrijvingen als gevolg van eerder genoemde investeringen. Aanvullend ging Hubert Stevelink in op de resultaten van de Stichting Groen Gras. Deze stichting laat een mooi batig saldo zien.

Hierna gaf Ilona Kuipers een overzicht van alle activiteiten die gedurende het gehele jaar zijn georganiseerd. Dat varieert van de toto, bingo, snertloop, toernooien, de EK Poule en spelletjes tot aan het uitje van Club 44.

Koen Warring liet namens de Jeugdcommissie weten tevreden te zijn met de prestaties van de jeugdelftallen waarbij de Jo-13 er in positieve zin uitsprong. Zij hebben zich zelfs staande gehouden in de hoofdklasse. Een uitzonderlijk goede prestatie.

En als laatste gaf Sander oude Luttikhuis een overzicht van de prestaties van alle seniorenteams. Het eerste elftal is via de nacompetitie gedegradeerd en kan volgend jaar in plaats van met de bus op de fiets naar omliggende dorpen. Daarnaast maakte Sander bekend dat volgend jaar met een seniorenteam minder gestart zal worden in de competitie.

Nadat de rondvraag was geweest was het de eer aan Ilona om de sportman en clubman van het jaar bekend te maken. Tot sportman werd Koen Warring gekozen en tot clubman Raymond Benerink. Twee echte clubmensen die hun sporen al lang en breed hebben verdiend. Daarom ook twee terechte onderscheidingen. Tweemaal een groot applaus onderstreepte dit.

Afsluitend bedankte Frank iedereen voor zijn komst en inzet voor de VV Reutum.