Programma - Voorbeschouwing - 28-29 september 2024
Programma - Voorbeschouwing - 28-29 september 2024

VV Reutum 1 start nieuwe competitieseizoen thuis tegen Bentelo

Waar de meeste jeugdteams al drie competitiewedstrijden onderweg zijn en bij het gros van de seniorenteams ook de eerste punten zijn verdeeld, daar vangt voor VV Reutum 1 komend weekend de competitiestart aan. Thuis tegen Bentelo wacht de eerste kraker in de vierde klasse.

Op zaterdag komen negen teams namens de VV Reutum-jeugd in actie. VV Reutum JO8-1JM bijt het spits af in Almelo om 08.30 uur tegen PH JO8-4. De eerste thuiswedstrijd van dit weekend wordt gespeeld door VV Reutum JO12-1 om 09.30 uur. Na drie wedstrijden komt koploper RSC JO12-1 als koploper naar de Kottenbrei, terwijl VV Reutum in deze competitie slechts één punt heeft verzameld. Terwijl die wedstrijd in Reutum bezig is spelen VV Reutum JO13-1 en VV Reutum JO10-1 hun uitduel bij respectievelijk avc Heracles en KOSC. Om 11.00 uur begint de wedstrijd tussen VV Reutum MO17-1 en Oranje Nassau MO17-2. Dit belooft een spannende strijd te worden gezien de stand op de ranglijst. Nummer twee VV Reutum staat na twee duels op zes punten, terwijl nummer drie ON voor hetzelfde aantal punten een wedstrijd meer nodig had. Koploper Saasveldia alle drie de wedstrijden tot nog toe en dus is het zaak voor VV Reutum MO17-1 om te winnen, willen de meiden in het spoor van de Saasvelders blijven.

Na het middaguur verwelkomt VV Reutum G1JM tegenstander Achilles’12 G1. Voor beide teams is dit de eerste wedstrijd van de competitie. Om 12.30 uur wordt er afgetrapt. Op datzelfde moment begint ook de wedstrijd van VV Reutum JO17-1JM op bezoek bij SDC’12 JO17-2. De Reutummers zijn na drie duels nog ongeslagen en staan met zeven punten op de tweede plek. In Denekamp wacht nummer laatst SDC nog op de eerste punten dus een overwinning moet gezien de stand mogelijk zijn voor de geel-blauwen. Ook VV Reutum JO15-1 gaat zaterdag op pad voor een uitwedstrijd. Bij avc Heracles staan de bovenste plekken in de eerste klasse op het spel. De gastheren uit Almelo staan met drie winstpartijen bovenaan na drie wedstrijden, terwijl VV Reutum op de vierde plek staat na een keer winst, een gelijkspel en een verliespartij. Het slotstuk van de zaterdag is zoals zo vaak voor VV Reutum JO19-1 dat de leeftijdsgenoten uit Zenderen ontvangt. Hoewel het nog vroeg in de competitie is kun je het ‘topper-label’ al op deze wedstrijd plakken. VV Reutum is namelijk de trotse koploper met een ongeslagen status en zeven punten na drie duels. Om eerste te blijven staan moet er resultaat worden geboekt op eigen veld, want Zenderen Vooruit volgt met zes punten uit twee duels.

Ook op zondagochtend rolt de bal alweer vroeg voor VV Reutum-teams. VV Reutum 3 en VV Reutum 35+1 spelen al om 09.00 uur een uitwedstrijd bij respectievelijk KOSC 6 en Zenderen Vooruit 35+1. Het derde gaat met vertrouwen naar Ootmarsum na een glorieuze overwinning (6-2) op Stevo 6 vorige week. De Veteranen wonnen met 5-2 van Rood-Zwart en zullen in Zenderen de ongeslagen status willen behouden. Dat geldt ook voor VV Reutum 2 dat vorige week de competitie goed begon door met 0-1 te winnen bij Rood-Zwart 3. Aankomende zondag is TVO de tegenstander, dat vorige week met 1-1 gelijkspeelde tegen Avanti Wilskracht 3. Om 09.30 uur begint het tweede competitieduel voor de mannen van Matthijs Kolman op de Kottenbrei. Ook VV Reutum VR1 speelt een thuiswedstrijd. Na drie duels zijn de speelsters de trotse koploper doordat alle wedstrijden gewonnen werden. Maar aankomende zondag komt er een tegenstander naar Reutum voor wie datzelfde geldt. SDC’12 VR2 speelde echter nog maar twee wedstrijden waardoor VV Reutum een voorsprong van drie punten heeft. Vanaf 11.30 uur barst de strijd om de eerste plek in de vrouwencompetitie los.

Na een vrij weekend in de eerste speelronde van de competitie staan de mannen van Jules Navis te trappelen. Zondag mag dan ook VV Reutum 1 zich eindelijk opmaken voor het echte werk. Tegenstander Bentelo 1 speelde vorig weekend al wel. Op eigen veld wisten ze het tegenstander Vasse 1 met goed veldspel erg lastig te maken. Hoewel misschien wel meer verdiend werd er uiteindelijk met 1-1 gelijkgespeeld. “Vaak was de eindpass iets te slordig”, zei trainer Hamoudi Jaafil van Bentelo vorige week tegen Tubantia. Vanaf 14.00 uur zondagmiddag mag VV Reutum de strijd aangaan met de mannen uit Bentelo. We hopen uiteraard weer (het volledige seizoen) op de steun van het trouwe VV Reutum-publiek.

Allen een fijn (voetbal)weekend!

Programma zaterdag 28 september 2024
16:00 ---- Reutum JO19-1 - Zenderen Vooruit JO19-1 o.l.v. Jeroen Lammerink