Wedstrijdverslag: Reutum 2 - DTC 2 (0-2)
Wedstrijdverslag: Reutum 2 - DTC 2 (0-2)
Zondag 20 oktober stond Reutum 2 tegenover DTC 2 voor een thuiswedstrijd. Op papier leek het een spannende confrontatie, aangezien beide teams na vier wedstrijden evenveel punten hadden verzameld (9 punten). Beide ploegen hadden drie keer gewonnen en één keer verloren. De verwachting was dan ook dat het een gelijk opgaande strijd zou worden.
Eerste helft
De wedstrijd begon met een vroege domper voor Reutum. Al na vijf minuten kwam DTC op voorsprong door een ongelukkig moment. Een afvallende bal leek gemakkelijk opgepakt te kunnen worden door doelman Jurre, maar een ongelukkige afwijking in de bal veranderde de richting, en de bal rolde in het doel: 0-1 voor DTC.
Reutum probeerde zich te herpakken en kreeg via Mart de eerste mogelijkheid om iets terug te doen, maar zijn schot miste kracht en werd eenvoudig gepakt door de keeper van DTC. De rest van de eerste helft speelde zich vooral af op het middenveld, waarbij beide teams moeite hadden om echte kansen te creëren.
Tweede helft
Na de pauze kwam Reutum sterk uit de kleedkamer met een frisse wissel: Rieme maakte plaats voor Luuk. Het eerste echte gevaar na rust kwam van Dylan, die vanaf de linkerkant van het zestienmetergebied met zijn minder sterke been een fantastische poging richting de kruising waagde. Helaas eindigde zijn schot op de paal, en de rebound van zijn broer Jordi werd knap gered door de doelman van DTC.
Kort daarna kreeg Reutum opnieuw een grote kans, ditmaal via Wout. Na een goede pass van Wes kwam Wout één-op-één met de keeper, maar zijn schot ging recht op de doelman af, die wederom redding bracht. Het leek niet de dag te worden voor Reutum.
DTC, dat nauwelijks kansen had gecreëerd, sloeg toe uit een hoekschop. De bal bleef hangen bij de tweede paal en werd daar eenvoudig binnengewerkt, wat de 0-2 betekende. Twee kansen voor DTC, twee doelpunten: het was de realiteit van de wedstrijd.
Eindstand en vooruitblik
Met een eindstand van 0-2 en een bittere nasmaak sloot Reutum de wedstrijd af. Ondanks enkele goede kansen lukte het niet om het tij te keren. De ploeg heeft nu een week rust, want volgend weekend is Reutum vrij. Over twee weken wacht een uitwedstrijd in Rossum tegen RSC 3.
Supporters bedankt voor jullie steun, en tot over twee weken!