Reutum 2 eindigt seizoen op de 2e plaats.
Reutum 2 eindigt seizoen op de 2e plaats.

9:00 Werd er afgetrapt op het kunstgrasveld van Stevo. Wat een mooie kampioenswedstrijd had moeten worden tussen de nr 1 en nr 2 is er voor Reutum alleen nog een mogelijkheid om het feestje uit te stellen voor Stevo 4.

Stevo begon de wedstrijd met veel druk naar voren en dwong Reutum terug naar de eigen 16. Binnen 5 minuten was het dan ook al 1-0. Het gevaar van Stevo de lange spits kon na een goede voorzet makkelijk de 1-0 tegen de touwen aan koppen. Stevo bleef de druk erop houden en daar kwam vlak na de 1-0 gelijk de 2-0 op het score bord. Uit de kluts valt een bal goed voor een aanvaller die vogel vrij staat op randje 16 en hij weet hem kalm af te maken. Reutum kreeg daarna iets meer zijn eigen spel terug. En kwam voetballend tot aan de 16. Maar tot echte grote kansen kwamen ze niet. Dan was het ook Stevo die de 3-0 wist te maken wat duidelijk buitenspel was maar de scheidsrechter liet onze vlagger staan… Reutum deed een paar minuten voor rust nog iets terug uit een vrije trap van Chiel. Chiel schoot vanaf een meter of 20 op goal en de bal werd van richting veranderd door een speler van Stevo. 3-1 was dan ook gelijk de ruststand.

2e helft 1 wissel Rens komt voor Jan Aarnink. Reutum kwam goed uit de kleedkamer en had Stevo gelijk bij de kraag en drong aan om die achterstand gelijk te maken. Het was dan ook Daan die de 3-2 binnen leek te koppen na een mooie voorzet van Jordi. Maar de grensrechter stak zijn vlag in de lucht en zoals we van te voren al wisten keurde de scheids deze wel af aan de kant van Stevo waar die de eerste helft onze vlagger wel liet staan. Dan was er nog een momentje dat Stevo en Reutum allebei voor 10 minuten door moesten met 10 man. En onze spits even op goal moest voor 10 minuten en daar pakte Chiel nog een balletje van de lijn. Stevo had de 2e helft weinig in te brengen maar kwam toch nog op 4-1 door middel van voordeel halen uit een handsbal. De scheidsrechter gaf dit toe maar vond dat de andere speler die de bal in kon tikken na een handsbal van zijn ploeggenoot er zelf geen voordeel uit haalde. Daarna was het tevens einde wedstrijd met eindstand 4-1.

Stevo 4 proficiat met het kampioenschap!

Voor ons rest nog een laatste thuiswedstrijd op 2e pinksterdag. De ploeg van Matthijs Kolman staat met nog 1 wedstrijd te spelen tegen de NR. 3 4 punten los dus het zal hoe dan ook 2e eindigen dit seizoen. Waar toch niks over te zeggen is als je kijkt naar iedere week een andere selectie na de winterstop door de vele blessure gevallen. Aankomend weekend gaan we eerst genieten van een weekendje weg met de selectie en daarna nog een keer vlammen tegen DTC op 20 mei 9:30 op de Kottenbrei. Publiek bedankt voor de komst en tot volgende week bij de seizoensafsluiter waarna er een Feestje is georganiseerd door het Dames Elftal! Tot dan!!