Reutum 2 speelt gelijk tegen DTC 2
Reutum 2 speelt gelijk tegen DTC 2

2e pinksterdag de laatste wedstrijd van het seizoen voor Reutum 2. Tegenstander van vandaag is DTC 2 de nummer 3 van de competitie die ook nergens meer voor spelen en eindigen op de 3e plek en Reutum 2 op de 2e plek zijn ook niet meer te achterhalen. Bijzondere van vandaag is dat Dennis en Chiel afscheid nemen. Dennis gaat weer voetballen op de zondagochtend bij de veteranen en Chiel hangt zijn schoenen aan de wilgen.

Reutum begon deze laatste wedstrijd weer met een diverse selectie omdat er weer veel spelers doorschoven naar het middag programma. Reutum begon stabiel aan de wedstrijd en DTC kwam niet echt bij de goal van Jurre. Maar het was toch DTC die via een counter gevaarlijk eruit kwam. Jurre was allert en kwam rap zijn goal uit en kon de bal net voor de aanvaller de bal weg werken. De wedstrijd bleef op en neer gaan met kleine kansen aan beide kanten. Chiel kwam in scoringspositie maar wist dat niet te verzilveren en aan de andere kant gebeurde dat wel. DTC kwam door een afvallende bal en te weinig druk op de bal tot schieten toe vanaf 20 meter en de bal paste precies in het hoekje. Reutum kwam nog met 10 man te staan voor 10 minuten na een overtreding op het middenveld die wel heel zwaar werd bestraft met geel. Reutum werd hierdoor sterker en drong aan om gelijk te maken. De 1-1 viel dan ook door een mooie individuele actie van Kars maar de grens had zijn vlag alweer in de lucht en werd afgekeurd. Reutum bleef volle bak door gaan tot de rust met 10 man en wist dan nu wel de 1-1 op het scorebord te krijgen. Een hele goed bal van Stan tussen de verdedigers door die Chiel even waren vergeten te verdedigen en daardoor kon Chiel vrij op de keeper aan. Hij stifte het balletje over de keeper de verdiende 1-1 stond op het scorebord. Ruststand 1-1

In de 2e helft mocht Tijn komen voor de moe gestreden Rieme. DTC kwam goed uit de kleedkamer want na een paar minuten lag die er al weer in wel middels buitenspel maar de scheids liet onze vlagger weer eens staan…. 1-2. Gelijk daarna was het eigenlijk alweer raak aan de andere kant. Reutum had het balbezit en DTC kwam er niet meer zoveel aan te pas. Wederom een goede bal van stan op Gijs die eigenlijk de bal verkeerd aan nam maar door goed door te drukken kon Gijs hem nog afsnoepen van de keeper en zo de stand weer gelijk te trekken. 2-2. Daarna 2 wissels aan de kant van Reutum. Roel kwam voor Jan en Sem voor Rens. Nieuw bloed erin op jacht naar de 3 punten. En dat leverde wat op. Gijs schoot een bal vanuit de 2e lijn kneitertje hard op onderkant lat waarna Chiel hem er alleen nog maar hoefde in te koppen. 3-2 Reutum op voorsprong en leek er niet zoveel meer aan de hand. Maar toch deed DTC nog weer wat terug. Een aanval had als eindstation een vogelvrije aanvaller in de 16 van Reutum en kon de voorzet heel rustig in koppen en was er geen houden aan voor Jurre. Roel had nog de ultieme mogelijkheid om 4-3 op het score bord te zetten maar zijn lobje zonder gevoel ging hoog over. Chiel kreeg nog een ware publiekswissel omdat hij zijn voetbalschoenen aan de wilgen hangt. En met nog een kleine 10 minuten op de klok mocht Dennis samen met zijn broer Rob zijn laatste verdiensten voor Reutum 2 klaren. Dennis is 7 seizoenen lang begeleider, materiaalman, verzorger en noem maar op geweest. Dennis succes bij de Veteranen op de zondagochtend en bedankt voor alles wat je voor ons hebt gedaan!!

Dit was het dan de laatste wedstrijd van het seizoen is gespeeld voor Reutum 2. Reutum 2 eindigt op een nette 2e plaats. Tal van spelers zal het Eerste elftal nog gaan ondersteunen om te strijden voor lijfsbehoud in de 3e klasse! Supporters bedankt voor dit seizoen en we zien jullie weer graag aan de start van seizoen 2024/25.