Reutum langs MVV in de laatste minuten
Reutum langs MVV in de laatste minuten

Vandaag stond er wederom een uit wedstrijd op het programma. Dit keer gelukkig dicht bij huis tegen MVV 3. MVV wat uitkomt op de 7e plaats kent tot nu een wisselvallig seizoen. Voor Reutum weer een belangrijke wedstrijd om nog hoop te blijven houden op de titel. 10:45 werd er afgetrapt op het hoofdveld van MVV wat er strak bij lag.

De wedstrijd begon een beetje rommelig van beide kanten. Jop die vandaag op 6 speelde omdat er een x aantal spelers doorgeschoven werden om het 1e te ondersteunen speelde een bal op het middenveld recht in de voeten van een aanvaller die door kon naar de goal. Gelukkig liep dit goed af voor ons Joopie. MVV speelde veelal de lange bal op hun rechtsbuiten die met een paar technische hoogstandjes soms langs onze aanvoerder kon komen maar echt gevaarlijk werden ze niet. Chiel kreeg dan de eerste kans voor de kant van Reutum. Maar zijn halve inzet was makkelijk te pakken voor de keeper. Dan de eerste echte aanval voor Reutum. Rieme stoomde ver op aan de rechter kant en zette de bal voor. Rens ontving de bal en legde netjes terug op Jan die zijn inzet langs de goal zag gaan. Reutum kwam iets meer in de wedstrijd en nu was het Gijs die via de linkerkant over kwam. Gijs zette Chiel vrij voor de keeper en die wist raak te schieten alleen stond Gijs hierbij al buitenspel. MVV kon nauwelijks gevaarlijk worden voor de goal van Bram. Rens werd weggestuurd en ging het duel aan met de 2x zo brede verdediger van MVV, Rens wist goed zijn lichaam te gebruiken en kon alleen naar de goal echter vond de scheids dit een overtreding en werd Rens terug gefloten. Het laatste moment voor rust was voor Rick Sonder. Een vrije trap op 35 meter dacht die wel even zoals Cristiano Ronaldo de kruising in te werken maar de bal belande bij de keeper in de handjes. Daarna was het ook tijd voor een kopje thee.

In de rust mocht Wes Volker zich klaar maken voor de tweede helft hij kwam voor Jan Aarnink. MVV kwam goed uit de kleedkamer en stuurde de handige rechtsbuiten alleen op onze keeper Bram af. Bram kwam met alle zekerheid uit en wist de speler genoeg te hinderen om een doelpunt te voorkomen maar een corner weg moest geven. De corner valt dan ook bij de 1e paal en na geklungel tussen Daan en Bram viel die dan ook zo plots binnen. 1-0. Rick kwam goed door en werd gevloerd op 20 meter van de goal. De uitgelezen kans om met een zuivere knal wat Sonder goed kan te scoren uit een vrije trap. Maar ook dit keer werd de bal bij de keeper in de handjes geschoten. En dan begon de tijd toch echt te dringen voor Reutum. Jeff werd dan ook doorgeschoven naar voren om doelpunten te forceren. Dit geeft echter ook kansen voor MVV omdat Reutum 1 op 1 ging spelen achterin. Dit leidde dan ook gelijk tot een grote kans voor MVV om de 2-0 te maken de aanvaller werd vrij gezet voor de keeper maar wist dit niet te verzilveren en zijn inzet ging hoog over de goal. Dan gelijk aan de andere kant met nog 10 minuten te spelen denkt MVV een ingooi te krijgen maar Reutum gooit snel in en geeft de bal mee aan Rick die met een knappe actie over de achterlijn Gijs helemaal vrij ziet staan voor het doel. Gijs blijft kalm en weet de 1-1 op het score bord te zetten. Dan is het ballen blijven pompen naar voren om de 1-2 op het score bord te krijgen in de laatste minuten. Reutum krijgt nog een corner en Jan Aarnink die er nog weer even in mocht voor de moe gestreden Rens neemt de bal. Een goede corner die naar beneden valt op de 11 meter stip en daar is wederom Gijs die hem knap weet binnen te werken. 1-2!! Hierna volgden nog een paar spannende minuten en kreeg Tijn Droste nog de mogelijkheid om er 1-3 van te maken. De keeper van MVV was mee naar voren bij een corner en Tijn wist vanaf eigen helft een rush naar voren te maken en zonder keeper in de goal leek het op de 1-3 alleen was er een verdediger net wat sneller en kon de bal nog onderscheppen. Het laatste fluitsignaal klonk dan ook van de scheidsrechter en Reutum kon opgelucht adem halen. 3 punten gepakt en dat is het belangrijkste.

Publiek bedankt voor uw komst. Volgende week mogen we het opnemen tegen DTC 2 in Tilligte. Dit zal weer een zware pot worden tegen de nummer 3 van de competitie. Tot dan!