Vroege vogels pakken 3 punten
Vroege vogels pakken 3 punten

Op zondagochtend 22 september stond er een uitwedstrijd op het programma tegen Rood-Zwart in Delden. De spelers werden om half 8 verwacht, maar het begon al met een kleine tegenslag: Mick Silder had zich verslapen. Desondanks was iedereen op tijd klaar voor de aftrap om 9 uur.

Bij aankomst op het veld was de dauw nog duidelijk zichtbaar, wat zorgde voor gladde omstandigheden. De eerste helft verliep moeizaam voor beide teams. Er waren weinig kansen, en hoewel er defensief goed werd gespeeld, werd er ook weinig gecreƫerd. Het was een tactische strijd waarbij beide ploegen weinig weggaven.

De enige echte opwinding in de eerste helft kwam van Ramon, die met zijn chocoladebeen een vlammend schot loste, maar helaas niet tot een doelpunt kwam.

Na rust kwam er meer drang naar voren. Rens Morskieft speelde een sterke tweede helft met enkele goede acties. De doorbraak kwam na een mooie steekbal van Mick Silder op Rens, die een-op-een met de keeper koelbloedig afmaakte en de 0-1 op het scorebord zette.

Mick had later in de wedstrijd zelf nog een paar grote kansen, maar slaagde er niet in om te scoren. Het team liet echter karakter zien en verdedigde de voorsprong vastberaden. De scheidsrechter leidde de wedstrijd goed en gaf beide teams een eerlijke kans.

Uiteindelijk werd er op karakter gewonnen, en met deze belangrijke overwinning op zak keerde het team tevreden huiswaarts.