Wedstrijdverslag: Luctor Et Emergo 2 - Reutum 2 (0-4)
Wedstrijdverslag: Luctor Et Emergo 2 - Reutum 2 (0-4)

Op zondag 13 oktober stond voor Reutum 2 een uitwedstrijd gepland tegen Luctor 2 in Almelo. Het team begon het weekend ontspannen, met een teambuildingsavond die de sfeer er goed inbracht. Dit bleek een goede basis voor de wedstrijd, want Reutum kwam flitsend uit de startblokken.

1e helft

Binnen drie minuten was het al raak. Jurre lanceerde een lange bal, waar Mick snel op reageerde. Hij ging alleen op de keeper af en schoof de bal koel langs de doelman: 0-1 voor Reutum. Het goede spel bleef aanhouden en slechts drie minuten later verdubbelde Reutum de voorsprong. Stan gaf een diepe bal op Mick, die met een versnelling opnieuw alleen op de keeper af ging. Dit keer verschalkte hij de doelman met een subtiele stift: 0-2.

Mick bleef ontketend. Na negen minuten maakte hij zijn hattrick compleet. Maus gaf een slimme pass, waarna Mick zich knap langs de verdedigers wurmde en de bal hard in het doel schoot: 0-3. Reutum bleef domineren en creëerde meerdere kansen, terwijl Luctor geen antwoord had op het aanvallende spel van de bezoekers.

De trainer van Luctor zag zich genoodzaakt om zijn aanvoerder te wisselen in een poging de controle te herwinnen. Rens kreeg nog een goede kans om de voorsprong verder uit te bouwen na fel druk zetten, maar zijn stift ging net aan de verkeerde kant van de lat. Luctor kreeg na 35 minuten hun eerste kans, maar doelman Jurre was scherp en redde knap.

Net voor rust had het 0-4 moeten worden. Rens won een duel van de verdediger en legde de bal perfect klaar voor Kars, maar zijn inzet ging langs een bijna lege goal. Ruststand: 0-3 voor Reutum.

2e helft

De tweede helft begon opnieuw met een kans voor Reutum. Kars creëerde ruimte en na zijn actie belandde de bal voor de voeten van Rieme, maar hij wist de bal in een open doel niet binnen te schuiven. Met nog 25 minuten op de klok bracht Reutum vers bloed in het veld; Dylan en Stan maakten plaats voor Wes en Guus.

Hoewel Reutum kansen bleef creëren, slaagde het team er lange tijd niet in om de score verder uit te breiden. Maus zette Kars in een uitstekende positie, maar de keeper van Luctor bracht redding. Het duurde echter niet lang voordat Reutum eindelijk de 0-4 scoorde. Na een mooi opgezette aanval was het Kars die de bal beheerst afrondde.

Eindstand: 0-4 voor Reutum

Een solide overwinning voor Reutum, dat de wedstrijd vanaf het begin in handen nam en rustig uitvoetbalde. Het leverde opnieuw drie punten op, waarmee Reutum 2 een sterk vervolg geeft aan het seizoen. Volgende week wacht een thuiswedstrijd op De Kottenbrei. Publiek bedankt voor de steun en tot volgende week!